Vama Veche

A fost o dată un sat mic, pe plaja Mării Negre, cu un renume și un suflet mare. În România vei găsi azi o tonă de oameni dispuși să apere Vama de azi (cum o știu eu) și o tonă dispuși să îi ia de guler și să o condamne. Sincer, nu mă interesează disputele. Amestecul de rustic, fiță, hipstereală și balamuc a fost fix pe gustul meu. De felul meu, sunt o persoană comodă. Am fost cu cortul doar la munte, niciodată la mare. Nu mă dau în vânt după muzica folk sau cântatul la chitară. Și nu am fost niciodată în Vama Veche până în 2012.

În Vamă, eu am găsit libertatea pe care niciodată nu am putut să o găsesc în jurul meu. Întotdeauna am simțit, atunci când plecam din țară, că oamenii te judecă mult mai puțin decât aici, că se uită la tine mai puțin, că te  analizează mai puțin și, în general, sunt mai destupați. Mi-era ciudă că nu găsesc acest lucru și mai aproape și mi-era ciudă pe oamenii din jurul meu că erau incapabili să se detașeze. N-o să mă lansez în elucubrații despre gura lumii și tradiții și din astea. Ideea de bază e că nu mi-a plăcut niciodată sentimentul că sunt analizată, privită. Libertatea asta a fost primul lucru care mi-a plăcut în Vamă.

În Vamă am băut Mojito pe post de cafeaua de dimineață, am dansat pe plajă și pe masă într-un loc în care toată lumea făcea chestia asta și nimeni nu te privea urât decât dacă îi ocupai locul (pe masă). În Vamă am văzut fete ce se sărutau și apoi dansau până picau din picioare și a trebuit să mă feresc din calea celor care făceau pogo. În Vamă am auzit Rammstein pe plajă și, deși nu puneau decât piesa cea mai comercială, am fost în al nouălea cer. În Vamă am văzut un tip care, ajuns pe plajă, și-a smuls efectiv hainele de pe el și apoi a luat-o la fugă prin apă, gol pușcă și râzând cu gura până la urechi. În Vamă am văzut hipsteri ce dansau pe muzica de la căști, în timp ce tot restul plajei dansa pe o altă melodie.

Bine, tot în Vamă am plătit prea mult pentru niște cazări nașpa (și în general am plătit prea mult), a trebuit să mă feresc de de-aștia puși pe scandal și m-am mai împiedicat de câte o mizerie de pe plajă . Dar până la urmă, locul acela rămâne sinonim cu libertatea, cel puțin în mintea mea.

Când am fost pentru prima dată în Vamă, eram într-o etapă a vieții mele când trebuia să mă revolt, pentru că mă simțeam prea sufocată din toată părțile. Acum, mi-a trecut. Oare ceea ce voi vedea peste câteva zile îmi va inspira același sentiment al libertății?

Popular posts from this blog

Solenoid, a patra dimensiune

Scented memories 4- Eviscerate

Provence